Öğrenci Başarısı Neye Bağlıdır?

Seneler boyu yapılan araştırmalarda eğitim birçok şekilde test edilmiş ve araştırılmıştır. Özellikle sosyolojik çalışmalarda bir bölüm düşünür eğitimin gerekliliğini ve topluma uyum için şart olduğunu savunurken; bir bölüm düşünürse okulların bireylere ideoloji pompalayan kurumlar olduğunu savunmuştur.

Eğitimin aile ile de ilişkili olduğunu düşünenler de vardır. Örneğin zengin tabaka ailelerin çocukları kolaylıkla gelişir ve iyi eğitim alırken; diğerlerinin sosyal tabakalarda çıkamadığı savunulmuştur. Günümüzde ise bunların hiçbirinin tam da geçerli olmadığını görüyoruz.

Günümüzde benzer tartışmalar sürse de kişinin akademik başarısının birebir kendiyle ilgili olduğu üzerine birçok araştırma yapılmıştır. Örneğin 345000 öğrencinin katıldığı; devlet, özel ve kişisel okullarda farklı demografik koşullarda öğrencilerin zamana bağlı başarıları şu araştırmada incelenmiştir. Okulun özel (katolik) olmasının ve bireylere daha fazla zaman ayırmasının öğrencinin başarısı üzerinde etkisi olmadığı bulunmuştur. Yine bir diğer çalışmada öğretmen ve öğrenci başarıları kıyaslandığında öğrencinin zekasının %95 korelasyonla baskın parametre olduğu bulunurken, öğretmenin öğrenmeye etkisi sadece %32’dir. Yani çoğunlukla eğiticinin/öğretmenin başarısı öğrencinin başarısını çok da etkilememektedir, onlara sadece yol gösterebilmektedirler. Örneğin zeki bir bir öğrenci öğretmeni başarısız bile olsa bilgiyi öğrenmede başarılıyken, kötü bir öğrenci iyi bir öğretmen tarafından eğitilememektedir.

Bireysel tecrübelerim de bu durumu desteklemektedir. Verdiğim derslerde öğrenci başarıları incelendiğinde başarılı öğrencilerin genelde en baştan itibaren bütün derslerde başarılı olduğu, başarısız öğrencilerinse dersi alttan aldıklarında ve ancak kendileri emek sarf ettiğinde derslerden geçebildiklerini gözlemlemekteyim.


Mekanik Bilgisi sitesinden daha fazla şey keşfedin

Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.


Yorum bırakın